TARCZA ANTYKRYZYSOWA- WYJAŚNIENIA
W związku ze zgłaszanymi wątpliwościami odnośnie stosowania przepisów ustawy z dnia 2 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.), odnośnie możliwości korzystania przez uprawnione podmioty z dofinansowania do wynagrodzenia ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na podstawie art. 15g oraz z dofinansowania do wynagrodzenia ze środków Funduszu Pracy na podstawie art. 15zzb poniżej załączamy wyjaśnienia.
Zgodnie z art. 15g ust.18 ustawy COVID-19 podmiot, o którym mowa w ust.1 może otrzymać pomoc z FGŚP wyłącznie w przypadku, jeżeli nie uzyskał pomocy w odniesieniu do tych samych pracowników w zakresie takich samych tytułów wypłat na rzecz ochrony miejsc pracy.
Art.15g ust.16 stanowi, że dofinansowanie przysługuje przez okres 3 miesięcy od miesiąca złożenia wniosku. Z kolei art.15zzb ust.5 stanowi, iż dofinasowanie może być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące.
Natomiast zgodnie z art.15zzb ust.12 przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Oznacza to, że nie ma przeszkód prawnych do łączenia tych instrumentów, z zastrzeżeniem, że dofinansowanie do wynagrodzeń z obu źródeł nie może dotyczyć tych samych pracowników w tym samym okresie oraz nie może przekraczać łącznie 3 miesięcy.
Jednakże, jeśli przedsiębiorca skorzystał przez okres 3 miesięcy ze wsparcia w ramach art. 15g to nie może uzyskać dofinansowania w ramach art. 15zzb na kolejne 3 miesiące na tych samych pracowników.
W ZAŁĄCZENIU przedstawiamy również wyjaśnienia Departamentu Ubezpieczeń Społecznych w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej - w zakresie oskładkowania oraz wyjaśnienia Ministerstwa Finansów - w zakresie opodatkowania wsparcia udzielanego w ramach Tarczy Antykryzysowej.