Wnioski o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych, można składać w terminie: od dnia 18 czerwca 2020 r. w trybie ciągłym (tzn. do czasu ogłoszenia terminu zakończenia naboru przez Dyrektora urzędu).
Zasady udzielenia dofinansowania:
- O udzielenie dofinansowania może ubiegać się przedsiębiorca będący osobą fizyczną, prowadzący działalność gospodarczą, niezatrudniający pracowników.
- Podpisany wniosek o dofinansowanie wraz z załącznikami należy złożyć do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej.
- Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
Spadek obrotów jest rozumiany, jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 1 stycznia 2020 r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku. Miesiąc może być rozumiany, jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
- Dofinansowanie może zostać przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące i obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
- co najmniej 30% – może być przyznane w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
- co najmniej 50% – może być przyznane w wysokości 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
- co najmniej 80% – może być przyznane w wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie.
- Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania na te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej, które zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
UWAGA!
Przedsiębiorca jest obowiązany do prowadzenia działalności gospodarczej przez okres, na który przyznane zostało dofinansowanie.
Wnioski można składać drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy praca.gov.pl
Dopuszcza się również złożenie wniosku w następujących formach:
- W formie papierowej, składając dokumenty w zaadresowanej i szczelnie zamkniętej kopercie do dedykowanej urny na dokumenty, znajdującej się przed wejściem holu głównego w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Wołominie, w Filii Radzymin oraz Filii Tłuszcz (w godzinach 08:00 - 15:00)
- W formie elektronicznej, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, następującymi metodami:
na adres poczty elektronicznej: wawo@praca.gov.pl - za pomocą platformy ePUAP
Szczegóły dotyczące wsparcia wraz z załącznikami:
Informacje telefoniczne :
Powiatowy Urząd Pracy w Wołominie:
- tel. 503 755 871
- tel. 22 763 73 36 e-mail: a.dlugopolska@pup.wolomin.pl
- tel. 22 763 73 39 e-mail: m.zubrowska-dudek@pup.wolomin.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Wołominie Filia Radzymin:
- tel. 22 786 92 71 e-mail: b.roguska@pup.wolomin.pl
Powiatowy Urząd Pracy w Wołominie Filia Tłuszcz:
- tel. 29 758 02 52 e-mail: b.tlaga@pup.wolomin.pl
Wołomin, dnia 18.06.2020 r.